Login

Mijn werkwijze

Eerste intakegesprek

Het intakegesprek duurt ongeveer 60-75 minuten. In deze tijd leer ik u beter kennen, neem ik u persoonlijke gegevens door en bespreek ik onder andere uw eet en leefgewoonten, beweegpatroon en medische geschiedenis. Tevens bereken ik uw voeding in een voedingsberekeningsprogramma zodat ik het advies goed kan onderbouwen. Ook verricht ik lichamelijke metingen zoals lengte en gewicht, vetpercentage en tailleomtrek. Aan de hand van deze gegevens wordt er een behandelplan opgesteld toegesneden op uw situatie. We stellen doelen op voor de komende periode zodat u precies weet wat u mag en kan verwachten. Tevens krijgt U passend voorlichtingsmateriaal mee voor thuis.

Wat moet u meenemen voor het eerste gesprek?

  • uw identiteitsbewijs;
  • uw ziektenkostenverzekeringspasje
  • de schriftelijke verwijzing van uw (huis)arts indien aanwezig (zie ook toegankelijkheid).

Vervolggesprekken

De vervolggesprekken duren ongeveer 15-30 minuten. Hierbij neem ik uw voeding nogmaals door en wordt uw situatie opnieuw besproken. Hoe heeft u het behandelplan ervaren? Wat ging goed, wat ging minder goed? Ook in deze gesprekken bespreek ik hoe uw gewichtsverloop is en wordt uw behandelplan bijgesteld indien nodig.

Gratis kennismaking

Bent u er nog niet uit of mijn begeleiding bij u past? Maakt u gerust een afspraak voor een kennismaking. Samen bespreken we wat ik u voor u kan doen zodat u er eens rustig over kunt nadenken. Ik verplicht u tot niets. Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 06-16099966.

Kwaliteit

Om goed op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen volg ik permanent scholingen en cursussen. Hierdoor kan ik kwaliteit garanderen. Ik sta ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici. Daarnaast ben ik lid van de DCN (Diëtisten Coöperatie Nederland, de organisatie die belangen behartigt voor de zelfstandige diëtist) en NVD (Nederlandse Vereniging van Diëtisten, de beroepsvereniging voor de diëtist).

Periodiek wordt er een kwaliteitstevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Het doel hiervan is om de kwaliteit te meten en verbeterpunten te inventariseren. Hierbij worden alle cliënten gevraagd om een vragenlijst in te vullen. In 2013 werd het resultaat van de behandeling beoordeeld met een 7 en de behandeling met een 8 beoordeeld. In 2015/2016 was dit respectievelijk een 8 en een 9.

Privacy

De gesprekken vinden plaats in een gesloten ruimte. Tevens houd ik mij aan de wet rondom persoonsregistratie. Uw gegevens worden dan ook nooit met derden gedeeld. Uiteraard mag u uw dossier altijd inzien.

Klachten

Ik streef ernaar om u goed en professioneel te begeleiden. Bent u desondanks niet tevreden, maak dit bespreekbaar en ik probeer met u te zoeken naar een goede oplossing. Indien we er samen niet uitkomen, kunt u uw klacht indienen bij Landelijke Klachtencommissie Paramedici 1e lijn. Dat kan schriftelijk via Postbus 1161 te 3800 ED Amersfoort.